W Pszczynie doszło do oszustwa, w wyniku którego jedna z mieszkanek straciła ponad 120 tysięcy złotych. Kobieta, mająca 43 lata, podjęła decyzję o inwestowaniu poprzez platformę handlową sugerowaną przez tzw. „konsultanta”. Działania te doprowadziły do sytuacji, w której nieznany sprawca zyskał zdalną kontrolę nad jej rachunkiem bankowym za pomocą specjalnej aplikacji zainstalowanej na telefonie ofiary. Policja apeluje o ostrożność i rozsądne podejście do transakcji finansowych.

Zarówno mundurowi, jak i lokalna społeczność, zostali zaniepokojeni doniesieniami o tego typu oszustwie. Ofiarą padła 43-letnia kobieta mieszkająca w Pszczynie, która natknęła się na internetową reklamę promującą atrakcyjną możliwość zarobku. Skuszona propozycją, wypełniła formularz kontaktowy, pozostawiając swój numer telefonu. Wkrótce po tym skontaktował się z nią mężczyzna, który poinformował ją o nadchodzącym kontakcie z „konsultantem”, mającym przeprowadzić ją przez cały proces inwestycyjny oraz szczegóły obrotu akcjami.

Wizyta „konsultanta” nastąpiła szybko, już następnego dnia. Mężczyzna ten nakłonił 43-latkę do przelania określonej kwoty pieniędzy na podany przez niego numer konta. Wkrótce po tym „konsultant” nawiązał z nią ponowny kontakt, twierdząc, że konieczne jest zainstalowanie specjalnej aplikacji umożliwiającej zarządzanie platformą inwestycyjną. Ten wydawałoby się niewinny krok bezpośrednio doprowadził do utraty przez kobietę ponad 120 tysięcy złotych.